måndag 23 mars 2009

Vårtecken på Avenyn

En sval sol, ingen vind och alla människor verkar trivas mycket bättre med livet.
När jag flanerar utefter Avenyn dyker det säkraste av alla vårtecken upp - uteserveringarna.
Känslan är lika underbar varje år när jag för första gången på året får ta mig en latte eller ett glas rött på någon uteservering. Inget är omöjligt i den stunden. Det är som om man vore ung på nytt!

I helgen har det varit TUR-mässa i Göteborg. Trots finanskris och lågkonjunktur var det långa köer och besöksrekord. De flestas semesterdrömmar kunde uppfyllas på Svenska mässan denna helg. Själv var jag bara tvungen att stanna vid Sydafrikas monter. Detta trots att jag alldeles nyss varit där och fått mitt behov av landet påfyllt. Förmodligen är det nog så att jag inte kan få tillräckligt av det landet.

En monter som gjorde mig särskilt glad var skolan i Lidköping som utbildade kulturentreprenörer. De gick utbildningen "Kulturturism". Unga tjejer och killar från hela landet bjöd på kiwi (?) och berättade om den intressanta tvååriga KY-utbildningen. De berättade att de var mycket nöjda med sitt val och hade många historiska platser som mål för sin praktik i yrket som kulturentreprenörer. Många sådana behövs.

Cecilia Magnusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar