måndag 15 mars 2010

Pagrotsky får inte som han vill

I radions mediemagasin Medierna kommenterade jag i lördags ordförandestriden i Sveriges Radio, inte personerna men principen att styrelserna i programbolagen bör professionaliseras och den gamla partipolitiska fördelningen därför avskaffas. Att Leif Pagrotsky (s) vill behålla den gamla ordningen understryker vikten av att reformera systemet under nästa mandatperiod.

Lyssna här:
http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2795&grupp=9346

Detta har tydligen gått f d premiärministern djupt till sinnes. I dagens Aftonbladet klagar han över att stygga moderater stoppar honom från debatt, eftersom jag avböjt att medverka i P1 Morgon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6777524.ab

Till detta har jag svarat Aftonbladet följande:

"Vilket larv! Jag har inget mot att möta Pagrotsky och gör det på Public service-dagen nästa vecka. När jag fick frågan från P1 hänvisade jag till mina uttalanden i lördagens Medierna, de får räcka. Tar ni diktamen från sossarnas presstjänst, utan att kolla?"

Mats Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar