måndag 15 augusti 2011

...sommaren är kort - det mesta regnar bort...

Rubriken är från Tomas Ledins låt med samma namn och får klinga kvar i öronen nu när det är dags att starta upp terminen för politiskt arbete samtidigt som regnet öser ned här i Göteborg.

Nämnde Ledin gav oss ett smakprov på sin comeback när han uppträdde vid säsongsavslutningen av "Lotta på Liseberg." och han var så bra! Vi medelålders kvinnor återupplevde lite ungdomskänsla när vi hörde några av de gamla örhängena.
Det var rätt häftigt att se dagens unga i publiken också sjöng med i låtarna. Härligt att se hur musiken kan förenar generationer!

Om allsång på Liseberg är folklig kultur så är väl Gekås i Ullared ännu mer folkligt. Fyra miljoner människor besöker Ullared varje år. Jag tog mig på dåliga vägar i ett fantastiskt vacker landskap till denna vallfartsort och möttes av en bilparkering stor som hela Heden som var proppfull med bilar.

Kvinnor och män, unga som gamla puttade på var sin shoppingvagn i metall och ett antal korgar. I lugn och maklig takt tog man sig målmedvetet mot ingången. Det var ingen kö den dagen jag var där till skillnad mot för några veckor sedan då det sattes besöksrekord, över 29 000 personer hade besökt affären på en dag!

Jag var väldigt glad att jag inte var i Ullared den dagen. Vd Boris Lennerhov förklarade att den stora besökssäsongen hade tagit slut två dagar innan jag kom. Jag fick lära mig väldigt mycket om företaget, medarbetarna och hur man ser på kunderna.

Ullared imponerade på mig och självklart tog jag chansen att göra inköp. Dessutom sov jag över i en av stugorna som finns vid den riksbekanta campingplatsen.
Nu har jag bunkrat så att jag i lugn och ro kan ägna mig åt poltiskt utvecklingsarbete. Var sak har sin tid!

Cecilia Magnusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar